Těšíkovská kyselka

Lokalita: Olomoucký kraj, okres Olomouc

Dnes vás pozveme na místo, které je krásné a zajímavé po celý rok a za jakéhokoliv počasí. No když prší, tak moc ne, ale jinak je tam krásně pořád.
Toto zajímavé místo najdete kousek od Šternberka u obce Těšíkov. Leží v údolí Trusovického potoka, který pramení na kopcích Nízkého Jeseníku nedaleko vrchu Pomezí v nadmořské výšce kolem 700 metrů. Tento potok pak tvoří krásné Bělkovické údolí a vlévá se do řeky Moravy u olomoucké místní části Černovír.

Tak ale dost zeměpisu a vraťme se ke kyselce. Těšíkovská kyselka je zdrojem silně mineralizované uhličité minerální vody hydrogenuhličitano vápenatého typu se zvýšeným obsahem kyseliny křemičitého, hořčíku a železa.
To také způsobuje její rezavé zbarvení. Hloubka vrtu je 63 m. Pramen je znám od 70 let 17.století. Od roku 1935 je pramen podchycen vrtem.

Na toto krásné místo se dostanete autem, přímo až ke kyselce. Je tu parkoviště asi pro dvacítku aut a z něj to je ke kyselce jen pár kroků. Pokud jedete ze Šternberka, tak v Lipině odbočíte doprava na Těšíkov a pod Těšíkovem v údolí odbočíte doleva. Cesta je trochu děravá a pokud potkáte protijedoucí auto, tak se musíte opatrně vyhnout, ale je to jen asi 500 metrů z hlavní cesty.
před kyselkou ještě odbočíte z cesty doleva po mostě přes Trusovický potok a už jste na parkovišti u kyselky.
Doporučujeme se projít od kyselky po modré turistické značce směrem k větrným elektrárnám a nebo po zelené směrem na Těšíkov, ale to je trochu víc do kopce.
Je tu krásně na jaře, v létě, v zimě a hlavně na podzim. Máte fotky z jiné kyselky? Pošlete nám je a také popis místa a my ho zařadíme do příštích tipů na výlety.

Od turistického rozcestníku doporučujeme po modré 2,5 km k rozcestí “Za Slunečnou” k větrným elektrárnám s krásným výhledem na Nízký Jeseník a za dobrého počasí s výhledem na hlavní hřeben Hrubého Jeseníku z Vysokou Holí a Velkým Kotlem. To je ale hodně v dálce.
Po zelené (na druhé straně rozcestníku) se můžete vydat do kopce k Těšíkovu. Nad kyselkou pak pokračujete z lesa po louce s krásnými výhledy po okolí.