Klokočské průchody

V obci Klokočí (nedaleko Turnova) můžeme zaparkovat autem ideálně na parkovišti, které je na mapách označeno jako “Parkoviště U Hasičárny” kde je i restaurace, která nabízí možnost občerstvení. Od parkoviště půjdeme kolem obecního úřadu a po červené turistické značce odbočíme ze silnice doleva.

Vstoupíte do lesa a po pár metrech se objeví největší schodiště mezi skalami z celé naučné stezky “Klokočské skály”. Je zde převýšení kolem 30-40 metrů a pak už půjdeme po vrchní části kopce s krásnými výhledy ve stínu borového lesa.

Je zde nespočet míst, ze kterých je krásný výhled do okolí. Dávejte pozor, protože okraje skal, na které je možné se dostat, nemají žádné zábrany.

Po červené značce dojdeme až na “Zdenčinu skálu”. Odtud je nejlepší se ve stínu lesa vrátit tou stejnou cestou zpět na rozcestí nad Klokočským průchodem a jít po žluté značce dále na zříceninou skalního hradu Rotštejn.

Cesta po žluté značce na zříceninou hradu už je náročnější a najdeme na ní hodně sestupů a výstupů po kamenných schodech a mezi skalami. Cesta je pro středně zdatné buldočky super a budou nadšeni.

Je zde ale hodně schodů a tak je nutné počítat s tím, jak váš buldoček zvládá schody, nebo ho budete často přenášet. Terén je zde trošku náročnější. Ze zříceniny hradu půjdeme po žluté značce z kopce dolů na hlavní silnici, po které ve stínu stromů dojdeme zpět na parkoviště.